times
times
angle-left
angle-right
angle-left

שימוש בבינה מלאכותית בקידום אורגני

בינה מלאכותית בקידום אורגני הוא כלי שהרבה בעלי עסקים ומקדמי אתרים משתמשים בו לאחרונה, אך האם ניתן להשתמש בתוכן AI שנכתב ב CHAT GPT שעושים קידום אורגני לאתר בגוגל?

ניתן להשתמש בתוכן שנכתב באמצעות Chat GPT כחלק מקידום אורגני (SEO), אך יש לקחת בחשבון כמה שיקולים חשובים על מנת להבטיח שהתוכן אכן תורם למטרות הקידום האורגני.

1. איכות התוכן ותאימות לגוגל

גוגל שמה דגש רב על תוכן איכותי ורלוונטי לגולשים.
תוכן שנכתב באמצעות AI יכול בהחלט להוות תוכן איכותי אם הוא עומד בקריטריונים הבאים:

  • ייחודיות – חשוב שהתוכן יהיה מקורי ושונה מהתכנים הקיימים באתרים אחרים.
  • ערך אמיתי – התוכן צריך לספק מידע מקיף, לעזור לגולשים ולהתמקד במתן מענה לשאלות שלהם.
  • כתיבה ברורה ומדויקת – שימוש בטון נכון, מבנה מסודר וכתיבה תקינה יעזור לשפר את חוויית המשתמש וליצור אינטראקציה טובה יותר.

2. מדיניות של גוגל כלפי תוכן שנוצר על ידי AI

גוגל הצהירה בעבר כי היא אינה מתנגדת לשימוש בתוכן שנוצר על ידי AI כל עוד הוא עומד בסטנדרטים של איכות ועוזר למשתמשים בצורה אותנטית.
למעשה, גוגל לא מסמנת תוכן כ"נחות" רק משום שנכתב באמצעות AI, אלא מתמקדת יותר בשאלה אם התוכן מותאם לצרכים של המשתמשים ומספק מידע אמין ורלוונטי.

בחודש אפריל 2023, גוגל הבהירה כי היא תמשיך להעריך את התוכן על פי עקרונות ה – E-E-A-T) Expertise Experience, Authoritativeness, Trustworthiness) כלומר, רמת המומחיות, והניסיון הסמכותיות והאמינות של התוכן.
אם התוכן נכתב בצורה אוטומטית מבלי להתחשב באיכות ובדרישות אלו, הוא עלול לפגוע בקידום האורגני של האתר.

3. בדיקת מקוריות ושימוש נכון

חשוב לבדוק את התוכן שנכתב על ידי AI לפני העלאתו לאתר:

  • בדיקת פלגיאט – השתמשו בכלים כמו Copyscape או Grammarly כדי לוודא שהתוכן אינו מועתק.
  • עריכה ובקרה – עורך תוכן מקצועי צריך לעבור על התכנים כדי לשפר ולהתאים אותם לדרישות המותג ולמטרות הקידום.

4. שימוש באסטרטגיית תוכן כוללת

תוכן שנכתב על ידי AI יכול להוות חלק מאסטרטגיית תוכן כוללת, אך יש לשלבו יחד עם תוכן מבוסס על מומחיות אישית של כותבים מקצועיים.
שימוש ב-AI לכתיבת מאמרים קצרים, תוכן טכני, או תיאורים בסיסיים יכול להיות יעיל, אך לתכנים מורכבים יותר מומלץ לשלב גורם אנושי עם הבנה מעמיקה בתחום.

5. סיכונים פוטנציאליים

אם התוכן נכתב בצורה מכנית מדי או אינו מותאם אישית, הדבר עלול להוביל לכך שגוגל תסווג אותו כתוכן באיכות נמוכה.
כמו כן, ישנו סיכון שהתוכן ייתפס כחסר ערך או שאינו עומד בציפיות של הגולשים.

6. שימוש נכון בכלי AI

בעת שימוש בכלי AI כמו ChatGPT, מומלץ:

  • לנסח מחדש את הטקסט שנוצר כדי שיהיה מותאם אישית.
  • להוסיף קישורים חיצוניים למקורות מהימנים.
  • לשלב אלמנטים אינטראקטיביים כגון תמונות, וידאו, או נתונים מעודכנים.

שורה תחתונה גולשים יקרים…

אפשר להשתמש בתוכן שנכתב ב-Chat GPT כחלק מאסטרטגיית קידום אורגני, אך יש לוודא שהתוכן איכותי, מקורי ועומד בדרישות של גוגל.
עדיף לבצע עריכות ובדיקות קפדניות כדי להבטיח שהתוכן תואם את הסטנדרטים הגבוהים של קידום אתרים, ומספק ערך אמיתי לקוראים.

רוצים לדעת עוד בינה מלאכותית בקידום אורגני? צרו קשר

* קראו – מה הפרמטר הכי חשוב בקידום אורגני בשנת 2024?

אהבתם את הכתבה? שתפו עם חברים

מאמרים נוספים

בואו נעבוד יחד

ספרו לי קצת על העסק שלכם.
עם הניסיון שצברתי בתחום הפרסום באינטרנט והבנת חשיבות בניית התשתית הנכונה לעסק,
נוכל להגיע לתוצאות מרשימות לקידום העסק שלכם בגוגל והעלאת התודעה של העסק שלכם
בעולם האינטרנטי, השגת מטרות, המרות ולידים איכותיים.

על העבודה שלי

קוראים לי עודד בן סימון
אני נשוי ויש לי 3 ילדים מדהימים.
חי ונושם את תחום הפרסום באינטרנט משנת 2007.
במשך השנים עבדתי מול אלפי לקוחות.
* מאמין בשירות אישי!
* לעולם לא סוגר עסקה אם לא נפגשנו פנים אל פנים!

העבודות שלנו

רוצים לדעת עוד?